Czy wiesz, że franczyza ubrania stała się całkiem popularnym sposobem na prowadzenie biznesu w ostatnim czasie? Badania rynku dowodzą, że klienci w naszym kraju coraz bardziej interesują się modą ze światowego topu i chętniej poszukują ubrań ze znanym logo. To całkiem dobry sposób, aby zarobić, a przy okazji pewnie wkroczyć do świata mody przez wielkie M. Jeśli chcesz dowiedzieć się nieco więcej na temat franczyzy i zastanawiasz się, czy warto wystartować z butikiem odzieżowym w takim systemie, zapraszamy do tego tekstu.
Franczyza – czym jest i co należy wiedzieć na jej temat?
Na samym wstępie powiedzmy o co właściwie chodzi z tą franczyzą. Franczyza to dość stary sposób na prowadzenie biznesu, który opiera się na współpracy pomiędzy dwoma działalnościami gospodarczymi, które do tej pory nie mają ze sobą żadnych stosunków. Franczyzobiorca w zamian za podział zysków dostaje prawo do pracy pod szyldem znanej marki oraz na każdym etapie prowadzenie biznesu otrzymuje wsparcie od większego i bardziej doświadczonego gracza.
Jakie są najważniejsze zalety franczyzy?
-
Praca pod szyldem znanej marki to sposób, aby zaoszczędzić na marketingu.
-
Bezpieczny biznes dla ludzi bez doświadczenia. Franczyzodawca zazwyczaj dzieli się swoim know-how oraz dobrymi praktykami prowadzenia biznesu.
-
Wsparcie na każdym etapie współpracy. Bardziej doświadczony franczyzodawca wspiera swojego franczyzobiorcę, a zasady tego wsparcia określone są w umowie.
Jakie ubrania można sprzedawać we franczyzie?
W zasadzie każdy rodzaj ubrań i każde marki nadają się do sprzedaży franczyzowej, ale trzeba pamiętać o tym, że niezbędna jest zgoda właściciela marki, aby wszystko odbywało się zgodnie z literą prawa.
Jak wystartować z franczyzą odzieżową, aby na niej zarobić?
Przede wszystkim należy zrobić rozeznanie, czy dana marka wyraża na to zgodę. W przypadku zagranicznych marek konieczne jest znalezienie agencji, która dysponuje prawem do danej marki na terenie danego państwa.
Najnowsze komentarze